7 Tips Elak Kulit Muka Jadi Tua Sebelum Umur );

Type to search

Bae & Beauty Gaya Hidup Kecantikan Trend

7 Tips Elak Kulit Muka Jadi Tua Sebelum Umur

Share

Jaga kesihatan kulit dari awal. Bermula umur 15 dah boleh mula jaga kulit muka tapi pasti produk yang digunakan sesuai dengan umur. Kalau tak, korang akan menyesal dikemudian hari. Yang dah terlambat pun tak apa, korang boleh mula sekarang. Jangan risau, kalau baru nak jaga kulit muka korang cuba produk yang betul-betul sesuai.

Yang penting rutin tu kena konsisten ye, jangan ikut malas tu, nanti tak dapatlah apa korang nak. So, jom tengok tips jaga kulit muka. Yang dah umur 30 pun boleh amalkan, masih tidak terlambat! Jom!

Waktu Tidur

Jangan tidur dengan posisi muka terhimpit dengan bantal. Selain untuk menjaga kebersihan kawasan muka, kesan garis bantal menyumbangkan kepada kedutan tau. Walaupun kesan tidur tu hilang, tapi lama-lama akan menjejaskan keanjalan kulit.

Makanan

Makan makanan yang sihat dan semula jadi! Banyak ambil vitamin dan antioksidan. Semua buah sedap, so tiada masalah kalau nak makan. Ikan pun boleh juga.

Hidrasi

Gunakan pelembap yang mengandungi bahan antisoksidan, asid hyaluronik dan retinoid. Kulit korang akan mengatasi masalah kering dan seimbangkan kelembapan. Vitamin A dan C akan menganjalkan kulit.

Tangan Dan Leher

Bukan muka je nak awet muda. Tangan dan leher pun kena jaga. Muka dah cantik tapi tangan dan leher pula tak cantik. Sapukan losyen untuk melembapkan kulit. Untuk lebih elok losyen yang ada SPF.

Sinaran Matahari

Tolong pakai sunblock atau sunscreen! Tanda penuaan, kedutan dan garis halus pada muka akan lebih mudah kelihatan bila korang tak pakai sunblock. Rugilah dah pakai produk anti-penuaan tak pakai sunblock pula.

Produk Anti-Penuaan

Korang boleh pakai produk anti-penuaan dari awal. Memang formula produk untuk perempuan yang berumur 30 tahun ke atas tapi tak salah kalau pakai dari awal. Penjagaan kulit anti-penuaan membantu melambatkan proses kulit cepat tua.

Berpada-Pada

Okay, bila korang start produk anti-penuaan dari awal tapi pastikan kandungan kosmetik tidak terlalu kuat untuk kulit korang yang masih belum matang. So, pilih elok-elok tau!

 

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!